Ford Puma powraca jako większy, dojrzały kompakt mający znów przemierzać sprytnie miejską dżunglę.
Ford Puma to pierwszy model w tym segmencie, który oferował będzie system bezdotykowej obsługi pokrywy bagażnika oraz funkcję masażu lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Puma oferuje największą w klasie, pojemność bagażnika o wartości 456 litrów. Po złożeniu tylnych foteli, praktyczny przedział bagażowy może z powodzeniem pomieścić bagaż o wymiarach 112 x 97 x 43 cm (dł. x szer. x wys.).
Wśród zaawansowanych systemów wspierających kierowcę wymienić warto: adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) z funkcją utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA), które ułatwiają jazdę autostradową oraz poruszanie się w korku, nowy system wczesnego informowania, który informuje kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze przed pojazdem zanim znajdzie się ono w zasięgu wzroku kierującego lub polu działania czujników samochodu.
Nowy crossover debiutuje na rynku w wyrazistych odmianach, takich jak usportowiona wersja ST-Line czy stylowa Titanium.
Odmiana Titanium wyróżnia się unikalnymi 17-calowymi felgami aluminiowymi w odcieniu Pearl Grey oraz chromowanymi elementami dekoracyjnymi atrapy chłodnicy, bocznych fartuchów oraz lamp przeciwmgłowych. Ponadto tylny dyfuzor oraz dolną osłonę pokryto szarym lakierem metalizowanym, a listwy okienne czarną powłoką o wysokim połysku. Kabina wersji Titanium oferuje koło kierownicy obszyte materiałem o teksturze skóry naturalnej, drewnopodobne aplikacje obramowań zespołu zegarów i panelu instrumentów oraz wyraziste dekoracyjne wstawki materiałowe wewnętrznych paneli drzwiowych.
Zorientowana na osiągi, wersja ST-Line oferowana jest ze standardowymi felgami 18-calowymi lub opcjonalnymi obręczami 19-calowymi z czarnego aluminium oraz ze sportowo zestrojonym zawieszeniem, w którego skład wchodzą zmodyfikowane sprężyny oraz amortyzatory. Osłona chłodnicy odmiany ST-Line wyróżnia się matowymi czarnymi elementami dekoracyjnymi oraz obwódką z czarną, połyskującą powłoką, takimi samymi ramkami lamp przeciwmgłowych oraz dostępnym w opcji, większym i praktyczniejszym spojlerem dachowym.
Dynamiczne osiągi oraz male zużycie paliwa to zasługa hybrydowego układu napędowego EcoBoost Hybrid 48 V. Układ ten to tzw. miękka hybryda o całkowitej mocy 155 KM, gdzie elektryczny moment napędowy dyskretnie wspiera osiągi trzycylindrowej, benzynowej jednostki spalinowej 1.0‑EcoBoost o niskim współczynniku tarcia wewnętrznego.
Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Będzie produkowana w fabryce Forda Craiova w Rumunii.